כל עובד שעבד למעלה משנה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה, זכאי לקבל את כספי הפיטורים שלו כתוצאה מהפסקת יחסי עובד מעביד. מה קובע חוק פיצויי פיטורים לעובד שהתפטר על דעת עצמו, ובאילו נסיבות מגיע לו לקבל את כספו?

באופן כללי, אם עובד התפטר מיוזמתו הוא אינו זכאי לכספי הפיצויים, אך חוק פיצויי פיטורים מגדיר כמה מקרים חריגים, שבהם הוא נוטה דווקא לטובת העובד ומזכה אותו בכספים המגיעים לו. משרדנו מתמחה בסיוע במקרים מסוג זה, ואנו נשמח לבחון האם אתם זכאים לכספי הפיצויים שלכם ולייעץ כיצד תוכלו לממש את כל זכויותיכם.

באילו מקרים מסייע חוק פיצויי פיטורים לעובד שהתפטר?

• כאשר עובד מתפטר לאחר הגיעו לגיל הפרישה.
  • כאשר עובד מתפטר עקב בריאות לקויה שלו או של בן משפחה מקרבה ראשונה (בן/ בת זוג או אחד הילדים).
  • כאשר עובדת מתפטרת לצורך טיפול בילד עד 9 חודשים מיום הלידה.
  • כאשר עובדת מתפטרת לצורך טיפול בילד שאומץ ולא עבר את גיל 13, תקף עד 9 חודשים מיום האימוץ.
  • כאשר עובדת מתפטרת לצורך טיפול בילד שהתקבל מאומנה עד גיל 10 שנים. תקף עד 9 חודשים מיום האימוץ.
  • כאשר עובד מתפטר כתוצאה מהרעה מוחשית ומוכחת בתנאי העסקתו או בתנאי השכר שלו, רק כאשר למעסיק אין אפשרות לתקן הרעת תנאים זו.
  • כאשר עובד התפטר עקב מעבר דירה כתוצאה מגירושים, מעבר ליישוב חקלאי, אזור פיתוח או התנחלות או עקב מעבר של בן/ בת הזוג.
  • כאשר עובד מתפטר עקב מעבר מקום העבודה, והמרחק להגעה אינו סביר.
  • כאשר עובדת מתפטרת עקב שהייה במעון לנשים מוכות.
  • כאשר עובד מתפטר עקב גיוס למשטרה, לצה"ל או לשב"ס.
  • כאשר עובד מתפטר עקב התנדבות לשירות לאומי- אזרחי או לטובת התנדבות למטרה ציבורית או לאומית.
  • כאשר עובד מתפטר עקב חילופי מעסיקים.

קבלת פיצווי פיטורים לאחר התפטרות מרצון - איך לעשות זאת נכון?

רגע לפני שאתם בוחרים לעזוב את מקום העבודה, חשוב לדעת מהם הצעדים שעליכם לנקוט כדי לעשות זאת נכון, כך שתממשו את כל זכויות העובד שמגיעות לכם.

• הודעה מוקדמת להתפטרות- עליכם להודיע למעסיק על עזיבתכם מראש.
  • לפני סיום העסקתכם וודאו שניתן לכם טופס 161א' למילוי. זהו טופס הודעת עובד עקב פרישה, בו אתם מצהירים על פרטיכם האישיים, תקופת העסקתכם אצל המעסיק ועוד.
  • עליכם למלא טופס נוסף, שנקרא טופס 161, שהנו טופס הודעת מעביד על פרישה מעבודה של עובד.

אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי הדין של אסתי עוקב, כדי לבחון מהם הצעדים שעליכם לעשות על מנת לעזוב את מקום העבודה מבלי לפגוע בזכויותיכם.

מתי תקבלו את כספי הפיצויים שמגיעים לכם?

על המעסיק להעביר לכם את מלוא סכום כספי הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק לא יאוחר מ- 15 ימים ממועד סיום יחסי עובד- מעביד כפי שנקבעו בין הצדדים.

במידה ויחול עיכוב בתשלום, החל מהיום ה- 16 ועד ליום ה- 30 מיום סיום יחסי עובד מעביד, ישלם המעסיק תוספת הצמדה עבור כל יום עיכוב.

בתום 30 יום מסיום יחסי עובד מעביד, במידה ולא שולמו כספי הפיצויים, ייאלץ המעסיק לספוג קנסות בעבור הלנת שכר. במקרים אלו כדאי להתייעץ עם עורך דין פיצויי פיטורים, שיסייע לכם לקבל את מלוא הסכום שמגיע לכם. צוות עורכי הדין של משרדנו ישמח לסייע לכם להשיג את כל מה שמגיע לכם על פי חוק.

חשוב לדעת, במידה והופרשו חלק מכספי הפיצויים לקרן פיצויים או לקרן פנסיה, יועברו מהקרן אל העובד בנפרד מכספי הפיצויים שהמעסיק יידרש להשלים.