חדשות לבקרים אנו שומעים מסביבנו על אנשים כאלה או אחרים אשר פוטרו מעבודתם, יש כאלו אשר פוטרו מעבודתם מסיבות מוצדקות כמו במקרים בהם הם התרשלו בעבודתם או במקרים אחרים בהם יש צורך בפיטורי עובדים עקב התייעלות כזו או אחרת של החברה או העסק.

כמובן שישנם עוד סיבות רבות ומגוונות לפיטורי עובדים, ישנם כמובן מקרים רבים אשר בין העובד לבין המעביד ישנה הסכמה על עצם הפיטורין והסכמה על תנאי הפיטורין, אולם ישנם גם מקרים רבים מאוד בהם אין הסכמה בין הצדדים לגבי הפיטורים וקיימת מחלוקת אמתית בין הצדדים השונים לגבי הצורך בפיטורים אלו.

האם כל עובד זכאי לשימוע פיטורין?

על כל מקרה יש לעובד אשר עתיד להיות מפוטר את הזכות להשמיע את גרסתו או דעתו בנוגע לפיטורים אלו. שימוע פיטורין הוא שלב אחד בשרשרת השלבים עד לרגע בו העובד עוזב את מקום עבודתו. שימוע פיטורין הוא חשוב מאוד ואין לזלזל בו כלל. ישנם מקרים רבים בהם עקב שימוע פיטורין הובהרו הדברים והעובד נשאר במקום עבודתו בתנאים כאלה או אחרים.

מקרים אחרים בהם שימוע פיטורין יכול להועיל הוא התנאים בהם יפוטר העובד, היו מקרים ששימוע זה אפשר לעובד להציג את עמדתו במעמד השימוע אשר לא מנע בסופו של דבר את פיטוריו, אולם הייתה לכך השפעה מכריעה על המשך תהליך העזיבה שלו.

האם עורך דין רשאי לייצג אותי בהליך שימוע פיטורין?

במקרים רבים העובד הפשוט אינו יודע ואינו בקיע בכול הדקויות של החוק, ייצוג נכון ומקצועי של עורך דין דיני עבודה יכול לשנות את ההחלטה לגבי הפיטורים הצפויים של אותו העובד. במקרים רבים מקום העבודה מיוצג על ידי עורך דין לענייני מעסיקים על כן חשוב מאוד כי במקרים אלו יוכלו העובדים להיות מיוצגים או לכל הפחות לקבל את הייעוץ המתאים בהליך כזה של שימוע לפני הפיטורים.

עורכת הדין לדיני עבודה אסתי עוקב

עורכת הדין אסתי עוקב תעמיד לרשותכם את כל הניסיון שרכשה לאורך הרבה שנים של עשייה בתחום משפט העבודה. על מנת לעזור לכם בניסיונכם לבטל את רוע הגזירה במקרה פיטורין ולייעץ לכם את העצות הטובות והמקצועיות ביותר.