מקום העבודה הופך להיות הבית השני עבור מרבית השכירים בישראל. אם הם עובדים במשרה מלאה הם נמצאים במקום העבודה בין שמונה לעשר שעות ביום, לעיתים אף מקדישים מזמנם הפרטי ועובדים שעות נוספות. מעסיקים רבים מתייחסים לעובדים שלהם בכבוד, ושומרים על תנאי עבודה נוחים על מנת ליצור פרודקטיביות רבה יותר.

בניגוד אליהם יש מעסיקים אחרים המתייחסים לעובדים בזלזול, מרעים את תנאי עבודתם, מעסיקים אותו שעות נוספות ללא תשלום ולעיתים מפטרים אותם לאחר שתרמו רבות לחברה, מבלי להסביר מדוע. במקרים אלה החוק באמצעות עורך דין לדיני עבודה מגן על העובדים. מיטב עורכי הדין לדיני עבודה מגנים על זכויותיהם של עובדים בבתי המשפט ודואגים שיקבלו פיצוי הוגן מהמעסיק שפגע בהם בניגוד לחוק. מרבית העובדים אינם מודעים לזכויותיהם, והסתייעות בעורך דין מומחה בתחום יכולה לסייע להם בתביעה כנגד המעסיק.

מתי כדאי לתבוע מעסיק עם עו"ד דיני עבודה?

קיימים נושאים רבים המעוררים מחלוקת בין עובדים למעסיקיהם. פיטורים ללא שימוע, הלנת שכר, הרעת תנאי העבודה במהלך הזמן בו העובד היה מועסק בחברה ונושאים אחרים – בכולם משרד עורכי-דין מומחים בדיני עבודה יכול לסייע רבות.

יש המחפשים משרד עורכי דין המתמחה בדיני עבודה לייעוץ בתחומים בהם המעסיק אינו אשם. קיימים מקרים שעובד פוטר בשל התנהגות חמורה, פגיעה בציוד מקום העבודה ועובדיה, או אפילו הטרדה מינית בעבודה, ועורך דין לדיני עבודה המתמחה בתחום יכול לסייע לו במקרה שהוגשה תביעה נגדו, או שפוטר בשל התנהגותו, ולבחון האם מגיעים לו פיצויים מעבודה שעשה עבור המעסיק למרות מעשיו.

איך לבחור עורך דין דיני עבודה?

ראשית מומלץ להיוועץ במשרד עורכי דין מנוסה, בעל התמחות מיוחדת בדיני עבודה. עובד שחי באיזור המרכז יעדיף כמובן לעבוד עם עורך דין לדיני עבודה במרכז, אך לעתים אם מדובר במקרה מיוחד שווה לחפש משרד עורכי דין מומחה בדיני עבודה המרוחק ממקום המגורים, אם יש לו ניסיון רב בתחום הספציפי בו נדרש הסיוע המשפטי.

למה כדאי להיעזר בעו"ד דיני עבודה ולא לתבוע או להגן על עצמך לבד בבית המשפט?

עו"ד דיני עבודה מקצועי ידע להגדיר לך במדוייק את זכויתיך מבחינת דיני עבודה. החוק מגן על עובדים בתחומים בדיני עבודה שאינם נהירים להם, והם אינם יודעים שהם זכאים לפיצוי. עורך דין מתמחה בדיני עבודה ידע להסביר איך להכין את המסמכים וההוכחות לטענות המושמעות בבית המשפט. כמו כן עורך דין מומחה לדיני עבודה יכול לייצג את העובד בבית המשפט ולהציג את הטענות העומדות מול המעסיק, ללא האמוציות הנלוות לעיתים לסיטואציה.

עובד שהועסק במקום עבודה במשך זמן רב לעתים יוצר יחסי חברות עם המעסיק, וקשה לו יותר להלחם על זכויותיו. עו"ד לדיני עבודה שהוא אובייקטיבי ואינו מכיר אישית את המעסיק יוכל בקלות רבה יותר לעמוד ולשטוח את העובדות הקשורות לפגיעה בעובד.