מרבית השכירים לא יודעים זאת, אך בחינת תלוש השכר, שאתם מקבלים מהמעסיק מידי חודש, הינה פעולה הכרחית, שבאמצעותה תוכלו לוודא שקיבלתם את כל מה שמגיע לכם על פי הסכם העבודה, ושכל זכויותיכם על פי חוק באות לידי ביטוי באופן תקין וחוקי. האמת המרה היא שבאופן מפתיע (או שלא) מעסיקים רבים מתעלמים לעיתים קרובות למדי מזכויות העובד, ורק בחינה מדוקדקת על ידי איש מקצוע כמו רואה חשבון או עורך דין דיני עבודה בתל אביב יכול להאיר לכם את פני הדברים.

מצד שני, גם מצידם של המעסיקים, לעיתים יכולה להיעשות טעות בתום לב או תחת נסיבות שאינן בשליטתו, ואפילו תביעה בגין הלנת שכר, שנחשבת חמורה, יכולה להיפסק לטובת הנתבע, כלומר לטובת המעסיק. במקרים אלו ייצוג מעסיקים וחברות על ידי עורך דין לענייני חברות שמתמחה בדיני עבודה, יכול לסייע רבות למעסיק, כיוון שייצוג על ידי גורם לא מקצועי מספיק יכול לעשות עוול לנתבע ועלול להוביל לפסיקה, שבגינה ייאלץ המעסיק לשלם גם פיצויי הלנת שכר, שאינם מסתכמים בסכום פעוט כלל.

להתייעץ בעורך דין דיני עבודה בתל אביב כדי למצות את זכויותיכם

אם אתם מתלבטים באשר למיצוי זכויות עובד שלכם על פי חוק במקום העבודה, תמיד כדאי לפנות לייעוץ של עורך דין דיני עבודה. ואם אתם רוצים לדעת קצת יותר על מה שמגיע לכם, הנה כמה מזכויותיכם, אותם תוכלו לבחון בעצמכם בכל תלוש שכר שקיבלתם עד כה.

החזרי נסיעות

בהתאם לגיל העובד ומצבו הבריאותי נבחנת הסוגייה, אך בהנחה שהוא מסוגל להגיע בזמן סביר למקום העבודה ברגל, אין הוא זכאי להחזרי נסיעות. במידה והעובד מגיע ברכבו, בתחבורה ציבורית או באופניים (שנחשבים בגדר תחבורה ציבורית) הוא זכאי להחזר נסיעות שתקרתן עומדת על 22.60 נכון לקביעה משנת 2016.

חופשה שנתית

חופשה שנתית מוענקת לכל עובד בהתאם לוותק שצבר במקום עבודתו ולמספר ימי העבודה השבועיים שלו. כך למשל, עובד שמועסק 6 ימים בשבוע זכאי לקבל 12 ימי חופשה ב- 4 השנים הראשונות להעסקתו, 14 ימים בעד השנה החמישית, 16 ימים בעד השנה השישית, 18 ימים בעד השנה השביעית, ויום נוסף בעד כל שנה נוספת עד ל- 28 ימים סך הכל.

על פי חוק החופשה השנתית לא רשאי עובד לצבור ימי חופשה, אך באפשרותו לממש את חלקם לאורך השנה בתיאום ובהסכמת המעסיק.

דמי הבראה

כל עובד זכאי לדמי הבראה בתום שנת עבודתו הראשונה. דמי ההבראה נקבעים בהתאם לצו ההרחבה לדמי הבראה, ועשויים להיות מושפעים מהסכמים קיבוציים.

שעות נוספות

יום עבודה עומד על 8 שעות יומיות. עבור כל שעתיים נוספות זכאי העובד לקבל 125% משכר עבודתו לשעה, ובעבור כל שעה נוספת, הוא זכאי לקבל 150% משכר עבודתו לשעה.

לקבל את הזכויות שלכם בתור עובדים - שורה תחתונה

לרשות העובד עומדות עוד זכויות רבות, שמוגנות על פי חוק, החל מזכויות נשים בהריון ועובדים זרים ועד לזכויות פיטורין ופיטורים בעקבות הרעת תנאים, אך אי ידיעתן עלולה לשמש לרעתכם. פנייה לעו"ד דיני עבודה בתל אביב, שינחה אתכם ויכוון אתכם בהתנהלות נכונה וחכמה מול המעסיק יכולה להשיג עבורכם את מיצוי כל הזכויות שלכם, כך שתקבלו יותר.

ייצוג תביעות זכויות עובדים - תפקידו של עורך דין דיני עבודה בתל אביב